Емма Томпсон – одна з найкращих британських актрис нашого часу – сьогодні, 15 квітня, відзначає 65-річчя!

“Караван історій” розповідає про її життя найулюбленішої “клоунеси” Британії, сповнене драматизмом не менше, ніж у героїнь романів її улюбленої Джейн Остін. І вітає блискучу інтелектуалку, активістку і друга України – пані Томпсон публічно обстоює допомогу Україні у її визвольній війні, бере участь у публічних акціях на підтримку нашої країни і читає вірші наших великих Тараса Шевченка і Ліни Костенко.


“Елінор метушиться кімнатою, потім повертається до сестри і говорить спокійніше, ніж очікувала Маріанна:

– Едвард зустрів Люсі до того, як ми з ним познайомилися. Можливо, він мав до мене щирі почуття і шкодував, що заручений, але, я впевнена, врешті-решт він буде щасливий тим, що дотримав слова. (Помічає, що сестра намагається заперечити, і робить заспокійливий жест.) До того ж повністю пов’язувати своє щастя з однією людиною, хай і кохаєш її всім серцем, не завжди можливо. Я маю змиритися, що Едвард одружиться з Люсі, а ми… Ми поїдемо додому.

– Ні, Елінор, це нестерпно, як ти можеш спокійно говорити про розставання! Ти його не любила! – Маріанна майже плаче, стискаючи руки; вона не розуміє сестру.

Елінор з останніх сил стримує засмучення.

– Повір, я відчуваю набагато більше, ніж кажу!”

Емма зупинилася і перечитала сторінку на екрані комп’ютера. “…Не можна повністю пов’язувати своє щастя з однією людиною, нехай і кохаєш її всім серцем”. Її власне серце болісно стиснулося. Бути б такою спокійною, стриманою, мудрою, як Елінор Дешвуд, героїня Джейн Остін! Цю роль вона писала для себе і відчайдушно сподівалася, що зйомки витягнуть її з болота депресії.

В останні місяці Емма Томпсон сиділа за комп’ютером по десять годин на день. У січні відбулася робоча нарада на кіностудії з продюсерами і режисером майбутньої картини Енгом Лі. Сценарій було прийнято за основу, і тепер до квітня треба було доопрацювати діалоги і внести правки.

Змінювати текст було непросто, адже це її дітище, її дитина, вона працювала над ним, нехай уривками, але цілих п’ять років – майже весь час, поки була одружена. Ідея екранізації прийшла їй у голову незабаром після весілля, вони обговорювали її з чоловіком. Їхній шлюб тоді був чи не найпопулярнішим в Англії, якщо не брати до уваги королеву. Емма Томпсон і Кеннет Брана, Ем і Кен, відкриття британського кінематографа, золота пара театрального Лондона!

Емма Томпсон і Кеннет Брана, 1989 р.

У Емми затремтіли губи, вона витягла з кишені зім’яту носову хустинку і шумно висякалася, взяла з пачки сигарету, клацнула запальничкою. Попільничка переповнена, але навіть витрусити недопалки немає сил, як і прибрати сімейні фотографії з полиць у кабінеті.

Ось вони удвох, сяючі, дивляться одне на одного закоханими очима. Кеннет був такий гарний і чарівний, так красномовно розмірковував про Шекспіра, фонтанував амбітними ідеями і планами, заражав упевненістю, підкорював критиків і надихав колег.

Емма і Кеннет зустрілися на знімальному майданчику мінісеріалу BBC “Фортуна війни”. Вони грали молоду подружню пару, яка потрапила в жорна Другої світової, і багато часу проводили разом. До того моменту двадцятисемирічний Брана був уже відомий як наймолодший виконавець ролі Генріха V, і його Гамлет теж гримів на весь театральний Лондон.

У двадцять три роки бути прийнятим до трупи Королівського шекспірівського театру – це не жарти. Але Кену цього здалося замало, він вважав класичний театр занадто консервативним і невідповідним для своїх цілей, претендував на особливі стосунки з великим Бардом, тож із трупи пішов, почав зніматися в серіалах, чекаючи на момент, коли зможе ставити Шекспіра власними силами.

Двадцятивосьмирічна Емма теж домоглася непоганих результатів на сцені. У Кембриджському студентському театрі “Вогні рампи”, де Томпсон була президентом, її називали не інакше як Талановита Емма – хто дратівливо, хто – із захопленням. Вона не тільки грала, а й писала сценарії для гомерично смішних скетчів за участю Г’ю Лорі, її самої та Стівена Фрая; комедія, поставлена у Вест-Енді тим же складом, привернула увагу телевізійників, компанія ВВС купила права на трансляцію.

Емма Томпсон у комедії “Експромт”, 1991 р.

Фрай, як і Томпсон, вивчав у Кембриджі англійську філологію, Лорі – археологію, але з першого курсу стало зрозуміло, що їхній шлях – сцена. Емма і Г’ю кілька років зустрічалися, Лорі здавався їй найталановитішою та найкумеднішою людиною на землі, вони не втомлювалися одне одного смішити, проте поступово романтичні стосунки зійшли нанівець, залишилася лише дружба.

Кеннет – це було зовсім інше. Це було серйозно. Емма закохалася в напористого харизматичного ірландця з першого погляду. Через півтора року вони одружилися. Стали одним цілим – друзями, однодумцями, партнерами. Спочатку знімалися разом у фільмах інших режисерів, потім Кен заснував власну продюсерську компанію. Іноді Емма почувалася навіть надто залежною від чоловіка, його тінню, відображенням. Критики застерігали, що це може зашкодити її кар’єрі.

Усе змінилося після фільму Джеймса Айворі “Говардс-Енд” за класичним британським романом Едварда Форстера, де партнером Томпсон став Ентоні Гопкінс. За “еталонне втілення жіночого британського характеру” Томпсон отримала премію Американської кіноакадемії.

З Ентоні Гопкінсом у картині “Говардс-Енд”, 1992 р.

Наступний фільм Айворі “Залишки дня”, з тим же вишуканим акторським дуетом Гопкінс – Томпсон, остаточно закріпив її репутацію головної англійської актриси свого покоління.

…Емма струсила попіл із цигарки і похмуро втупилася на блискучу статуетку на камінній полиці. Можливо, саме “Оскар” усе зіпсував? Кеннет поки що задовольнявся номінаціями, а програвати жінкам він не звик. У будь-якому разі, це не виправдання зради. Ну як він міг втягнути її в таку вульгарну, банальну, ганебну історію?

Поки Брана знімав “Франкенштейна Мері Шеллі”, його довгі відлучки і пізні повернення можна було пояснити роботою. Але вже коли зйомки закінчилися, а Кен продовжив пропадати вечорами, Емма зрозуміла, що акторські плітки про роман чоловіка з Геленою Бонем-Картер, на жаль, засновані на реальних подіях.

Емма намагалася зберегти хоча б видимість гідності, але не втрималася ні від сліз, ні від скандалів, і навіть есемески, напевно, читала б, але сімейна драма Томпсон – Брана розгорталася до початку епохи мобільних телефонів.

Раніше Томпсон із Бонем-Картер приятелювали, майже дружили, і від цього ставало особливо бридко. Кеннет спочатку все заперечував, потім визнав, що захоплений, але поклявся, що негайно припинить тривалу інтрижку. Говорив переконливо, проникливо, поірландськи темпераментно жестикулюючи.

Припини уявляти, що ти на сцені, Кене, чорт би тебе побрав! – обурилася Емма. – Це наше з тобою реальне життя!

– Увесь світ – театр, люба, тобі цього не знати, – примирливо посміхнувся Кеннет. – Ти ж театральна дівчинка, з акторської родини, звідки цей суворий консерватизм? Моногамія неприродна, її придумали бюргери!

– У тебе хибні уявлення про театральний світ, що не дивно для сина теслі! – парирувала глибоко уражена Емма. – Тато ніколи не зраджував мамі! Але твій натяк я зрозуміла. Я знайду, з ким мені спати, – і, зберігаючи вираз крижаного спокою, вийшла з вітальні.

Боже, як фальшиво прозвучала ця погроза. Нікого, крім Кена, вона не бажала, а тепер її взагалі нудило від думки про секс.

Вечорами вона ридала, замкнувшись у спальні, але вранці змушувала себе посміхатися – друзям, сестрі, матері, колегам.

Тепер, слава богу, все скінчилося і не потрібно більше прикидатися. Вони з Кеном роз’їхалися і скоро підпишуть папери про розлучення. Офіційна причина – розбіжність знімальних графіків, але газетярі, звісно, про все дізналися.
Емма не коментувала. Лише одного разу з гіркотою зауважила: “Якщо жінка вирішила пов’язати своє життя з людиною сильною і наділеною харизмою, вона повинна бути готова до того, що він може їй зраджувати. Такий ризик існує. Привабливі особистості небезпечні. Частково їхня сила – у здатності пригнічувати і підпорядковувати собі інших”.
Вона мерзлякувато поїжилася, щільніше кутаючись у поношений чорний халат чоловіка (Кен забув його, коли йшов). Тепер Емма носила халат майже завжди, не знімаючи навіть на ніч. Вранці прокидалася в сльозах, насилу витягала себе з ліжка, з огидою чистила зуби, пила каву і прямісінько вирушала до рятівного комп’ютера. Тільки сценарій міг відвернути її від думок про сімейне фіаско. Вона обожнювала романи Остін з юності і, працюючи над сценарієм, повністю занурювалася у вигадане життя своїх героїв.

Емма Томпсон у драмі “Залишок дня”, 1993 р.

У квітні всі попередні роботи було закінчено і фільм почав рухатися. Знімальна група виїхала в Девоншир на півтора місяця. Емму лихоманило від хвилювання, власні амбіції її лякали. Грати дев’ятнадцятирічну дівчину, коли тобі тридцять шість, – чи це не нахабство? Вона вишукувала в дзеркалі зморшки, на талії – зайві сантиметри. Трималася за ниючий поперек після кінних прогулянок. Але зйомки її бадьорили, як і схвальні слова оточуючих про сценарій, як і весняна природа Девона.

“Робочий день закінчено, все пройшло нормально, – записувала вона в щоденнику. – Я страшенно напружена. У мене зашкалює рівень адреналіну, і, незважаючи на втому після довгого дня, я ніяк не можу заснути. Не допомагають ні ванна з аромамаслами, ні антистресовий чай, яким я затоварилася в місцевій крамничці. Знімальний день варіює: ми взагалі ніколи не працюємо менше дванадцяти годин, а сьогодні, наприклад, відпрацювали всі п’ятнадцять. Енг хоче, щоб у фільмі був баланс між енергією інь і ян. Він, як і Остін, абсолютно несентиментальний. Між ними взагалі існує якийсь містичний зв’язок. Остін дуже б здивувалася, якби це знала”.

Будучи не тільки актрисою, а й сценаристом фільму, Емма уважно стежила за всім, що відбувається на знімальному майданчику, і багато спілкувалася з іншими акторами. “Кейт Вінслет виглядає блідіше, ніж зазвичай, – записувала вона. – Чого-чого, а сміливості цій дівчинці не позичати. Я навіть уявити не можу, що було б зі мною, якби в дев’ятнадцять років мені належало взятися за роль такого масштабу. Але вона сповнена енергії, відкрита, практична, розумна, і на додачу до всього з нею не засумуєш”.

Часто вони разом з Кейт ходили гуляти мальовничими околицями і, незважаючи на різницю у віці, завжди знаходили тему для розмов. Вінслет пробувалася на ту роль у “Франкенштейні”, яку зіграла Бонем-Картер, і Емма думала, що, якби Кен віддав перевагу Кейт, все повернулося б інакше. Але в підсумку все дійсно повернулося зовсім інакше – і на краще.

За Кейт позалицявся Грег Вайз, її партнер по фільму, виконавець ролі безсовісного спокусника Маріанни. Кейт і Грег виявилися єдиними неодруженими акторами. Їхній легкий роман нічому не заважав, вони кілька разів їздили в сусіднє містечко вечеряти, а ще на рок-фестиваль. Сміючись, Кейт по секрету переказала подрузі те, що по секрету повідав їй Грег: мовляв, якийсь друг із даром передбачення пообіцяв, що на зйомках “Розуму і почуттів” Вайз зустріне кохання свого життя. “Це, звісно, дурниці, але він дуже милий і до біса гарний собою, правда?” Емма погодилася: дивитися на Грега було приємно.

Кадр із фільму “Розум і почуття”, 1995 р.

З Вайза і Вінслет пари не вийшло. “Іскра не запалилася, ми з Грегом занадто часто мокли під дощем”, – пожартувала Кейт, натякаючи на дві важливі сцени у фільмі. – Придивися до нього, мені здається, ви один одному чудово підійшли б”. Емма відмахнулася, але наступного разу, піддавшись на вмовляння Кейт, склала їм із Грегом компанію. Красунчик Вайз виявився цікавим співрозмовником: він добре знався на мистецтві, вивчав драму в Королівській шотландській академії. “Грегу, тоді ви знаєте, чому я не можу жити без Шотландії!” – вигукнула Емма.

Особливі стосунки з гірськоозерним краєм у Емми Томпсон склалися в дитинстві. Її мама, акторка Філліда Ло, – шотландка, але після заміжжя переїхала до Лондона, де виросли обидві дівчинки Томпсон, Емма і Софі. Емма обожнювала батьків і була щаслива вдома, проте терпіти не могла сувору й нудну атмосферу приватної школи для дівчаток у районі Кемден у Північному Лондоні.

Щоразу дорогою до школи вона мріяла про те, як на канікулах поїде “на волю” до бабусі, в крихітне село Ардентінні на березі озера Лох-Лонг у горах Шотландії. Дядько Джеймс, брат Філліди, тримав там невелику чайну, і Емма з Софі допомагали дядькові на кухні – пекли печиво, розливали чай.

Емма зловила себе на думці, що із задоволенням розповідає Грегу про дитинство. Про те, як вони з Софі, лежачи на килимі перед телевізором, щовечора дивилися дитяче лялькове шоу “Чарівна карусель”, бо за ляльок співав і говорив їхній батько. Ерік Томпсон адаптував для англійських дітей оригінальне французьке шоу, і проект виявився дуже вдалим. Найчастіше це був єдиний момент за день, коли дівчатка чули голос батька.

Крім телепрограм, Ерік грав у кіно і ставив театральні вистави. Емма чудово пам’ятала, як вони всією сім’єю на кілька місяців переїхали до Лос-Анджелеса, коли їй було чотирнадцять, – тато ставив спектакль за п’єсою британського драматурга в театрі Амансон.

– Було приголомшливо, коли мене запросили на церемонію “Оскар” і виявилося, що вона проходить у тому самому театрі! Зал виглядав точно таким, яким я його пам’ятала!

– Так, у дитинстві все запам’ятовується дуже яскраво, у найдрібніших деталях, – погодився Грег, і Емма відчула подяку за те, що не перевів розмову на “Оскара” та професійні досягнення, їй не хотілося наголошувати на різниці, що виражалася, зокрема, і в роках.

“Чорт, що за безглузді фантазії, – тут же зупинила вона себе подумки. – Яке мені діло до його віку? Зйомки добігають кінця, ми навряд чи зустрінемося, хіба що на вечірках”. Але у Грега були інші плани.

Йому довелося долати серйозний опір Емми. “Я не була впевнена, що після ще однієї невдачі моє серце не розіб’ється вщент, – пізніше зізналася вона журналістам. – Адже серцевий біль – найсильніший, найстрашніший, я багато разів переживала його і можу, мені здається, порівняти лише з тортурами в гестапо, коли там людям виривали нігті”. Але з Грегом їй було так добре, так спокійно і радісно, що чорний халат Кеннета відправився на смітник.

На сцені Емма ніколи не намагалася мати бездоганний вигляд. Як і її мати Філліда, Емма не боялася здатися на екрані смішною і навіть потворною, якщо того вимагала роль. Головне – бути природною, давати вихід емоціям, не думаючи про те, який вигляд вони мають на крупному плані.

Емма Томпсон із Денні Де Віто та Арнольдом Шварценеггером у фільмі “Джуніор”, 1994 р.

Але зрада першого чоловіка похитнула її віру у свою привабливість і сексуальність поза сценою. А закоханий чоловік на сім років молодший став найкращим доказом: турбуватися їй нема про що.

Емма Томпсон з Антоніо Бандерасом у картині “Мріючи про Аргентину”, 2005 р.

Йому вона не соромилася показувати студентські фотографії – з голеною головою, в куртці косусі, на мотоциклі, з самокруткою в пальцях. “На першому курсі я захопилася радикальним фемінізмом, – хихикаючи, пояснила вона захопленому Грегу. – Та й узагалі була хуліганкою. Ми вирощували під вікнами марихуану, поки господиня квартири не помітила і не веліла негайно викорчувати кущі. А ще я займалася сексом у туалеті коледжу. Дада, любий, пізнай свою кохану краще!”

Грег виявив гарячу готовність пізнати кохану якнайкраще просто зараз.

Звістку про те, що “Розум і почуття” зібрали велику касу в усьому світі та номіновані на “Оскар” за найкращий сценарій, Томпсон сприйняла як природне продовження білої смуги в житті. Актриса стала першою в історії людиною, яка отримала премію Американської кіноакадемії і за акторську гру, і за сценарій. На церемонію бойфренд її не супроводжував, але, повернувшись до Лондона, Емма зробила через піарників офіційну заяву про розлучення. Це дало їй можливість відкрито з’являтися на публіці з Грегом, а Кеннету – з Геленою Бонем-Картер.

Ще до вручення “Оскара”, на хвилі грандіозного успіху фільму, Вайза запрошували до Голлівуду. Звідти він зателефонував Еммі і заявив: “Я скоїв кар’єрний суїцид, Ем! Я щойно сказав директору Sony Pictures, що не хочу жити в Америці!” Емма засміялася: “Приїжджай, як-небудь на картоплю з рибою заробимо!”

Репліка була з підтекстом: після зйомок у голлівудському проєкті “Розум і почуття” Ґреґ купив невеличкий котедж у Лондоні, а ось гонорар за його наступну роль у британській стрічці ледве дозволив винаймати кімнату за місцем зйомок та харчуватися в місцевому барі “фіш-енд-чіпс”.

Але гроші й тим паче слава Ґреґа начебто взагалі не цікавили. Затіявши ремонт у своєму новому будинку, хлопець нарівні з робітниками замішував бетон і копав канави. Еммі дуже імпонували його здоровий глузд і заземленість, особливо порівняно з першим чоловіком.

Емма Томпсон і Дакота Фаннінг у картині “Еффі”, 2014 р.

Поруч із Грегом вона відпочивала. Молодий бойфренд із задоволенням готував, міг вкрутити лампочку у вітальні і зробити полиці для книг. Але головне, що він обожнював Емму такою, яка вона є – галасливою, кумедною, іноді безглуздою, вічно захопленою новим проектом, вічно обуреною діями політиків. За це чоловікові можна пробачити і любов до пива, і недбалість, і шкарпетки під ліжком.

Зрештою власний котедж Грегу не знадобився. Вони з Еммою з’їхалися, коли Томпсон купила будинок на тій самій вулиці в Західному Гемпстеді, де провела дитинство, – у милому вікторіанському районі, навпроти маєтку її батьків і неподалік від будинку, де жила її сестра Софі з чоловіком, теж актором, і двома дітьми. Сестра Грега теж незабаром оселилася по сусідству. Усі ходили одне до одного в гості, ділилися свіжоспеченими кексами та булочками, вечеряли разом. Для Емми неймовірно важлива близькість із сім’єю, і вона із задоволенням виявила, що Грег, на відміну від зарозумілого Кена, прекрасно ладнає з Філлідою, ексцентричною і пошотландськи запальною.

“Шкода тільки, що тато не дожив…” – думала вона іноді з сумом. Ерік Томпсон помер від інфаркту дуже рано, несправедливо рано, коли йому було трохи за п’ятдесят, а Еммі – двадцять три, і вона й досі не змирилася з втратою. Але водночас, хоч як гірко було визнавати, смерть батька допомогла їй визначитися з професією: Емма тоді немов відчула, що місце для неї звільнилося.

В юності дівчатка Томпсон про акторську кар’єру не мріяли – надто добре знали, як скупо оплачується акторська праця і як багато сил витрачають батьки, щоб утримувати сім’ю. Але талант успадкували, як і почуття гумору.

– Знаєш, у дитинстві я постійно чула, як люди жартують над хворобами і смертю, – розповідала вона Грегу. – Тато прямо-таки іскрометно жартував над своїм слабким серцем. Перший інфаркт у нього стався, коли йому було трохи за сорок, і потім ми весь час тряслися, очікуючи нових нападів. А дядько Джеймі після аварії на мотоциклі залишився інвалідом, але теж часто сміявся над собою. Думаю, завдяки цьому я виросла такою клоунесою, мені і в житті, і в кіно простіше реготати, ніж плакати. Але був ще один результат такого виховання: я собі пообіцяла, що відновлю популяцію Ло – Томпсон. Хочу сімох дітей! Що, злякався? Гаразд, так і бути, трьох!

Емма Томпсон у стрічці “Гаррі Поттер і в’язень Азкабана”, 2004 р.

Хоча Грег палко і діяльно підтримував цю ідею, через пару років їхнього в іншому безхмарного, щасливого спільного життя стало зрозумілим, що завагітніти в Емми не виходить. Вони вдалися до допомоги ЕКЗ, проте запліднені клітини не приживалися, а то й гірше, через кілька тижнів відбувався викидень. Після кількох невдалих спроб Емма відчула, що цунамі депресії знову накриває її з головою.

Як і раніше, рятувала не стільки акторська гра, скільки сценарії. Емма засіла за “Гордість і упередження”, потім за смішну і зворушливу історію про потворну няню для розпещених дітей за мотивами маловідомої книжки (у підсумку “Няню Макфі” успішно екранізували, і Томпсон, з жахливим носом-карточкою аля Шапокляк і іклом, що стирчить, зіграла головну роль).

Коли лікарі сказали сорокарічній Еммі, що чергова спроба ЕКЗ вдалася, вона не вірила своєму щастю. Дев’ять місяців носила живіт, немов дорогоцінну посудину, у лікарні відмовилася від кесаревого і знеболювальних, щоб самій пройти разом із дитиною всі природні стадії пологів. Доньку назвали Гаєю.

“Це було як пробудження… Ні, скоріше, навіть як вибух, – зізналася вона журналістам. – Народити дитину – все одно що проковтнути гранату, весь ваш внутрішній світ летить догори дригом. З появою Гайї я вже не можу собі дозволити бути такою егоїстичною і замкнутою в собі, як раніше”.

Постер картини “У прямому ефірі”, 2019 р.

Актриса на рік усунулася від зйомок, щоб не розлучатися з донькою. “Як вдало, що я ще й сценарист, тому можу працювати вдома. Я виявила, що ту ж радість творчості, яку я отримую від гри, я відчуваю, і коли пишу”, – ділилася вона з Грегом.

Повернувшись до зйомок, Томпсон ввела сімейне правило: хтось із батьків повинен завжди залишатися з Гайєю, поки другий пропадає на знімальному майданчику.
Після Гайї пара зробила ще кілька спроб ЕКЗ, але безуспішно. А 2003 року, коли малятку було чотири, Емма зустріла… свою другу дитину.

Томпсон, феміністка, атеїстка і лібералка, завжди брала активну участь у заходах, пов’язаних із захистом прав людини. Того разу її з чоловіком запросили на вечерю за участю африканських біженців.

Увагу зіркового подружжя привернув худенький хлопчик, на вигляд йому було років дванадцять, який сидів у кутку. Він недовірливо дивився на гостей, але, коли Емма підсіла до нього поговорити, широко усміхнувся. Англійською він майже не розмовляв, але Еммі вдалося з’ясувати, що насправді йому шістнадцять, звати його Тіндебва Агаба, він з Руанди, його батьки загинули: батько помер від СНІДу, а мати і сестра зникли безвісти під час геноциду.

Тіндебву ж, як багатьох руандійських хлопчаків, забрали у військовий табір і зробили солдатом. Він, напевно, вбив не одну людину, але про це Емма запитати побоялася. Хлопчик охоче розповів ламаною англійською, що в Європу його привезла гуманітарна організація, але тут він сам на самці і часто ночує просто на Трафальгарській площі з іншими безхатченками. “Лондон – добре, Руанда – погано”, – переконано завершив він свою розповідь, сяючи білосніжною посмішкою.

Переказуючи почуте Грегу, Емма приклала руку до рота, щоб не розридатися.

– Чому б не запросити його на різдвяний обід? – запропонував Грег. – Твоя мама буде щаслива нагодувати ще одного їдця.

Вони провели разом півдня, до того ж Тінді абсолютно зачарував Гаю, малятко висіло на ньому як мавпочка і відмовлялося відпускати. Хлопчика знову запросили на обід наступної неділі, потім – знову і знову, через деякий час – запропонували поїхати разом на відпочинок у шотландський будинок Томпсон. Поступово Тінді став членом сім’ї і ніжним старшим братом для Гайї. Грег і Емма вирішили оформити опіку, а для цього… одружитися.

Емма Томпсон із чоловіком і дітьми, 2014 р.Попередні вісім років Томпсон воліла не згадувати про шлюб, оскільки асоціації були неприємні. Але тепер Грег пройшов випробування. Прізвисько Містер Томпсон, дане репортерами, він сприймав з усмішкою. Весілля зіграли в шотландському селі, наречений був у кілті, серед гостей – тільки близькі друзі. Замість букета Емма притискала до грудей Гаю.

Оформивши опіку, Емма відчула, що всі муки з ЕКЗ частково виправдані. Адже, якби вона завагітніла другою дитиною, в її життя не увійшов би Тінді. Емма дивувалася тому, наскільки їй легко з хлопцем, як добре він її розуміє. Усе те, про що вона читала в правозахисних звітах, він відчув на власній шкурі. І в нього чудове почуття гумору! Вони удвох могли годинами гуляти шотландськими пагорбами, базікаючи і раз у раз регочучи.

Актриса ще раз переконалася, що сім’я – це не обов’язково кровні родичі. Няня Гайї, наприклад, теж стала рідною людиною, і, коли донька виросла, Емма зробила колишню няню своєю персональною асистенткою.

Після школи Тінді за підтримки зіркових опікунів вступив до університету Ексетера, вивчав право, а після отримання диплома заснував у Каїрі благодійну організацію для біженців. Зараз йому вже за тридцять, він одружений, живе в Лондоні та регулярно зустрічається з прийомними батьками.

Кадр із серіалу “Роки і роки”, 2019 р.Гая навчалася у звичайній лондонській школі, але в середніх класах захопилася екологічним активізмом, та з таким запалом, що за це її почали дражнити однокласники. Батьки, які повністю поділяли почуття доньки, забрали її зі школи і перевели на домашнє навчання.

Емма, яка підтримує діяльність Greeprease не тільки грошима, 2014 року разом із донькою вирушила в доволі непросту і навіть дещо ризиковану експедицію “Врятувати Арктику” на грінпісівській яхті вздовж берегів Норвегії, щоб перешкоджати будівництву нафтовидобувних платформ.

Суворий грінпісівський капітан, який бажав одразу поставити зірку на місце, велів їй мити туалети на яхті. І акторка-мільйонерка, володарка найпрестижніших нагород, не тільки драїла гальюни до блиску, а й зробила цей випадок цвяхом програми на телебаченні.

Останніми роками Емма регулярно знімається, але з іще більшим задоволенням пише сценарії та книжки. У 2012 році вона написала продовження класичної дитячої казки Беатріс Поттер “Повість про Пітерекролика”, через рік – ще одне продовження. Крім того, саме Томпсон надала заключного блиску сценаріям двох фільмів про ведмедика Паддінгтона.

Загалом, Емма Томпсон, як і раніше, асоціюється у світу з найкращим, що є в класичній британській культурі, і логічно, що 2018 року королева Єлизавета завітала до акторки з титулом дами-командора ордена Британської імперії. Емма, приймаючи з рук принца Гаррі орден, запитала про поцілунок і потім довго хихикала, описуючи розгубленість на обличчі принца. “Він такий красень, але такий відповідальний! Йому доводиться дотримуватися формальностей!”

На урочистій церемонії в Букінгемському палаці Емму Томпсон нагородили орденом Британської імперії, 2018 р.

Незважаючи на повну відсутність скандалів, її сімейне життя постійно привертає інтерес журналістів, і кілька років тому Емма спричинила невеличкий фурор, заявивши, що моногамія не така вже й критично важлива річ і що подружжя повинне одне від одного відпочивати – можливо, навіть роз’їхатися на рік.

Коли до Ґреґа звернулися по коментарі, він із м’якою усмішкою відповів, що не дивиться телевізор і не читає газет уже років двадцять, а тому й гадки не має, що його дружина говорить в інтерв’ю. “Бідолаха, їй так часто доводиться з’являтися на екрані, що вона вже просто не знає, що сказати. Але ви зауважте, що своє право на полігамію я не реалізую і не збираюся!”

У квітні 2024 року дамі Томпсон виповниться шістдесят п’ять років. Вона стрункіша, ніж була в сорок, і має квітучий вигляд, хоча до її обличчя хірург-косметолог ніколи не торкався. “Мені особисто мій вік подобається, – заявляє вона. – Здається, мені навіть вдалося подорослішати, незважаючи на всі мої старання протистояти цьому процесу”. І це стверджує людина, яка кожен свій вихід на телевізійних токшоу перетворює на танцювальний номер!

Після виходу фільму “Врятувати містера Бенкса”, де Томпсон грала сувору виховану леді, творчиню “Мері Поппінс” Памелу Треверс, її партнер зі зйомок Джейсон Шварцман повідав світові про один пікантний епізод.

У бойовику “Люди в чорному: інтернешнл”, 2019 р.

Якось, коли Томпсон не була зайнята на майданчику, вона прийшла подивитися, як репетирують інші. На ній був тільки махровий халат, які актори носять, коли гримуються. І щойно пролунала команда: “Мотор!”, Емма за спиною в оператора розкрила халат.

“Вона була топлес, а на соски приклеїла паперових Міккі-Маусів”, – розповідав Шварцман під регіт телеведучого. – Але це не смішно, чесне слово. Тому що тепер, варто мені подумати про Міккі Мауса, я уявляю груди. А варто мені побачити жіночі груди… Ну ви зрозуміли”. Кажете, подорослішали, місіс Томпсон?


Вперше опубліковано в журналі “Караван історій”

Дивіться також:

Джилліан Андерсон: “Роль агентки Скаллі вкрала у мене життя

Синтія Ніксон: як зірка “Сексу і міста” знайшла щастя з жінкою

Шерон Стоун: секс-символ мимоволі