Міжнародний день помади: чим фарбували губи Марлен Дітріх, Елізабет Тейлор та інші великі жінки

29 липня у світі відзначають Міжнародний день губної помади. Ця косметика, особливо червоного кольору, як символ вічної жіночності та неодмінний атрибут “фатальної жінки”, ніколи не виходить з моди.

Згідно з дослідженнями Манчестерського університету, червона помада приковує до себе чоловічі погляди в середньому на вісім секунд, рожева на шість, а ненафарбовані губи не витримують і двох.

Провели відповідний експеримент і вчені Південної Бретані – їм вдалося довести, що офіціантки, які обрали червону помаду, отримували втричі більше чайових, ніж дівчата, що обрали інший відтінок.

«Поцілунок смерті»

Мабуть, жоден засіб макіяжу не може похизуватися настільки багатою фактами історією, як червона помада.

Її прототипом жінки користувалися ще на зорі цивілізації – у Стародавній Греції, Римі та Єгипті. Помаду робили, змішуючи природні пігменти – барвники, взяті з морських водоростей і молюсків, з додаванням йоду й брому – і тваринні жири, та зберігали в маленьких дерев’яних мисочках, які археологи досі знаходять на місці античних розкопок.

Через отруйний бром, що входив до складу помади того часу, її ще називали “поцілунком смерті”. Багряна помада, якою користувалася Клеопатра, і зовсім була виготовлена з товчених жуків і мурах червоного кольору.

У середні віки за червону помаду жінку оголошували відьмою і відправляли на вогнище, тому дами того часу намагалися нею не користуватися.

Епоха Відродження повернула людству повагу до жіночої краси, і червона помада – як її символ – не стала винятком. Її обожнювали англійська королева Єлизавета I, Марія-Антуанетта і модниці часів Великої французької революції, після чого – на кілька століть – вона стала ознакою жінок легкої поведінки.

Яскраві відтінки реабілітували акторки кіно – красуні Золотого століття Голлівуду віддавали перевагу їм усім іншим.

Велика актриса Сара Бернар почала першою демонстративно фарбувати губи помадою, при всьому чесному народі, хоча в той час публічно наводити марафет вважалося непристойним. Сара мала славу знатної любительки епатажу.

актриса Сара Бернар
Сара Бернар

Ханжі обурювалися, але жінки взяли собі нововведення на замітку. Тим паче що в цей самий час почалися перші рухи за права жінок, і червона помада перетворилася на символ свободи та незалежності.

Можна було б сказати, що в наш час червона помада переживає своє друге народження, якби не одне заперечення: вона з модного Олімпу нікуди й не йшла.

«Нафарбуйте губи червоною помадою і атакуйте»

Червону помаду бренду Chanel випустила сама мадмуазель Габріель, і сталося це майже сто років тому – в далекому 1924 році. І, як це було властиво Коко, підвела під матеріальне втілення провокативної жіночності ідеологічну базу.

“Якщо у вас на душі шкребуть кішки, – радила вона своїй “пастві”, – одягніться ошатніше, нафарбуйте губи червоною помадою й атакуйте. Чоловіки не люблять тих, хто бурмоче і ниє”.

Шанель вважала, що, якщо червона помада – символ жіночої сили, вона повинна супроводжувати кожну з нас протягом усього життя.

Мадмуазель Коко випустила помаду двох червоних відтінків, у сучасній лінійці їхньою “спадкоємицею” є Rouge Allure, № 99 Pirate – помада з м’якою текстурою і яскравим, насиченим кольором з холодним підтоном.

знаменитая помада Chanel оттенка Pirate
Помада Rouge Allure, Pirate, Chanel

«Немає Діора? Немає Дітрих!»

Показ першої колекції колишнього дипломата, талановитого художника і парфумера-початківця Крістіана Діора, що відбувся 1947 року в Парижі, на авеню Монтень, 30, став справжнім бальзамом на серця жінок після Другої світової війни.

Для тих представниць прекрасної статі, які хотіли знову відчути себе слабкими і жіночними, Діор запропонував добре забуте старе – корсети, що підкреслюють струнку талію, ліфи, що облягають груди, пишні спідниці з кринолінами, невагомі шовки і романтичні квіткові принти.

Однак, щоб вони не почувалися зовсім вже беззахисними, кутюр’є запропонував їм потужну зброю, перед якою не міг встояти жоден чоловік – червону губну помаду Rouge Dior.

“Всього лише один кольоровий штрих може цілком і повністю змінити ваш вигляд”, – сказав Діор, який зробив червоний відтінок культовим.

На недосяжну висоту її підняли такі VIP-клієнтки бренду, як королева Ірану Сорайя, перша леді Аргентини Ева Перон, а також акторки Бетт Девіс, яка обрала Rouge Dior для зйомок фільму “Все про Єву”, і Марлен Дітрих. Остання, почувши від режисера картини “Страх сцени” Альфреда Гічкока, що помада занадто яскрава для її героїні, відповіла: “No Dior? No Dietrich!” – “Немає Діор? Немає Дітрих!”

Друге народження червона помада від Діор пережила у 80-х роках ХХ століття в період роботи в Будинку Christian Dior Тьєна, якого називають “Моцартом макіяжу”. Він став автором кількох колекцій Rouge Dior, в яких необхідний для себе відтінок змогли підібрати Мадонна, Моніка Белуччі, Маріон Котіяр і Наталі Портман. До речі, Портман навіть стала обличчям колекції Rouge Dior.

Натали Портман с красной помадой

Сьогодні відтінок Rouge Dior 999 вважається справжньою легендою і королем червоного. Він існує в трьох текстурах: атласній, металевій і матовій.

Помада Rouge Dior, оттенок 999
Помада Rouge Dior, оттенок 999

 

«Не забувай мене!»

Історики Guerlain наполягають на тому, що сучасним виглядом помади ми завдячуємо одному з синів засновника бренду, П’єра-Франсуа Паскаля Герлена, Еме, який здійснив справжню революцію в парфумерії. Саме йому спало на думку додати до складу помади, яку до цього випускали тільки у вигляді бальзамів, віск, відлити їх у формі свічок для торта і помістити у футляр зі спеціальним коліщатком.

Помада яскраво-червоного кольору, яку назвали “Ne m’Oubliez pas” – “Не забувай мене!”, спричинила справжній фурор: фарбувати нею губи почали всі – від куртизанок і танцівниць до дівчат зі шляхетських родин.

У 2009 році креативний директор Guerlain Олів’є Ешодмезон і ювелір-інженер з Вандомської площі Лоренц Боймер удосконалили оправу легендарної помади, створивши справжній витвір мистецтва Rouge G – тюбик-куля, що складається з сімнадцяти деталей (проти звичайних чотирьох), з металевим корпусом і подвійним вбудованим дзеркалом. Сьогодні під свій улюблений відтінок Rouge G можна підібрати і футляр до душі – вибрати його колір або візерунок.

Guerlain Rouge G
Помада Guerlain Rouge G, № 688, з колекції Stunning Gems

Улюблена помада Мадонни

Відтінок Lady Danger був створений засновником бренду M.A.C Франком Тоскано незабаром після його запуску 1984 року, і відтоді зберігає свою чарівність.

Популярною помаду, спочатку створену для професійних візажистів, зробила Мадонна – після того, як вона використала під час фотосесії червону матову Lady Danger від M.A.C., жіноча половина людства буквально збожеволіла на ній.

Помады M.A.C оттенков Lady Danger и Russian Red
Помады M.A.C оттенков Lady Danger и Russian Red

Ну, а коли візажист фільму “Диявол носить Prada” нанесла на губи Енн Гетевей помаду, створивши образ перевтіленої Енді Сакс на прийомі в Парижі, вона і зовсім стала суперпопулярною.

За статистикою щосекунди у світі продається одна помада M.A.C, і значна її частина – Lady Danger і Russian Red.

«The rouge that dresses me»

Червона помада Rouge Pur Couture, Le Rouge 01, від Yves Saint Laurent – класична губна помада від іменитого світового бренда. У знаменитий золотий футляр YSL з фірмовим логотипом бренду, що символізує стриману розкіш, укладена помада з насиченим червоним кольором, що візуально вибілює зуби, і ніжним пудрово-квітковим ароматом.

ysl Rouge Pur Couture Le Rouge 01
Помада Rouge Pur Couture, Le Rouge 01, YSL

Обличчям рекламної кампанії Rouge Pur Couture, Le Rouge 01, є Кара Делевінь. На рекламних знімках вона постала перед публікою практично оголеною – у чорному смокінгу YSL і червоною помадою на губах.

Кара Делевинь в рекламной кампании YSL

Слоган кампанії виголошував: “The rouge that dresses me” – “Червоний, який мене одягає”.

«Ідеальний червоний»

Найпопулярнішим у лінійці помади Rouge d’Armani, запущеної Giorgio Armani Beauty 2002 року, був і залишається “ідеальний червоний” – №400.

“Мені подобаються природні відтінки і нейтральні тони, – каже маестро Армані, – і якщо я обираю якийсь колір – скажімо, чорний, фіолетовий або бірюзовий, він, як правило, нечистий. Мені подобаються запорошені, фільтровані, м’які відтінки – більш мальовничі, ніж реальні кольори, які буквально світяться зсередини. Але яскравий червоний є ідеальним відтінком помади для будь-якої жінки”.

помада Rouge d'Armani, № 400, Giorgio Armani
Рекламна кампанія помади Rouge d’Armani, № 400, Giorgio Armani

Для створення косметичних засобів – і, перш за все, помади – в лабораторії Giorgio Armani Beauty використовується унікальна технологія Micro-fil, яка робить помаду схожою на одяг від знаменитого кутюр’є: як сукня ідеально сідає на фігуру, так помада облягає губи, створюючи – за допомогою спеціальної сіточки 3D – об’єм, ніжність і природне сяйво.

Колір “ідеального червоного” зберігається на губах протягом восьми годин, не “з’їдаючись”, не розтікаючись і не втрачаючи яскравості. Не дивно, що помаді від Giorgio Armani Beauty віддає перевагу навіть муза Ів Сен-Лорана Катрін Деньов.

Лід і полум’я

Помада Revlon Fire and Ice №720 випущена в 1952 році. Вона не тільки увійшла в історію, а й досі залишається привабливою для представниць прекрасної статі. За більш ніж півстоліття існування змінилася її формула, але яскраво-червоний колір – з підвищеним блиском і внутрішнім сяйвом – залишився таким самим, як і був.

Півстоліття тому в Revlon креативно підійшли до промо-кампанії: обличчям – точніше, губами – Fire and Ice стала модель Доріан Лі, а рекламне оголошення складалося з надрукованих на двох сторінках запитань-тестів, що мали визначити кількість жінок, які використовують яскраво-червону помаду – і їхня частка зашкалювала.

Помада Super Lustrous, № 720 Fire & Ice, Revlon
Помада Super Lustrous, № 720 Fire & Ice, Revlon

Одна з відданих прихильниць Fire and Ice, легендарна акторка і виконавиця ролі Клеопатри Елізабет Тейлор, часто залишала як автограф відбиток своїх губ, нафарбованих відтінком №720. Акторка також вимагала, щоб у фільмах, в яких вона грала, червона помада була б тільки на ній.

А даючи пораду, як поводитися в складній життєвій ситуації, Тейлор любила казати: “Випий трохи вина, нафарбуй губи червоною помадою і зберися”.

Про «клепальницю Розі» і морську пехоту

Історія популярності червоної помади сповнена злетів і падінь. Модниці то піднімали її на недосяжну висоту, то на деякий час забували про неї, віддаючи перевагу більш стриманим і скромним відтінкам, які дають змогу говорити про природну красу. Мабуть, найяскравішою ілюстрацією мінливої долі цього косметичного засобу є історія помади Red Door Red від Elizabeth Arden.

На початку ХХ століття яскраво-червоний відтінок був символом суфражизму – руху за права жінок, який активно підтримувала засновниця косметичної імперії Елізабет Арден. Замість червоних гвоздик вона дарувала своїм однодумницям тюбики яскраво-червоної помади власного виробництва, які, як вона справедливо вважала, були набагато довговічнішими за квіти в петлицях їхніх твідових костюмів.

У 30-40-х роках популярність червоної помади пішла на спад, але вже до кінця Другої світової війни історичні процеси знову зробили її популярною – у той час відтінок Red Door Red став символом патріотизму і боротьби з фашизмом.

Це зрозумів навіть американський Комітет військово-промислового виробництва, який ледве не призупинив виробництво косметики, як продукту, позбавленого сенсу в сувору воєнну пору, але вчасно одумався.

Помада Beautiful Color Moisturizing Lipstick, Red Door Red, Elizabeth Arden
Помада Beautiful Color Moisturizing Lipstick, Red Door Red, Elizabeth Arden

Культовою фігурою того часу стала “клепальниця Розі” з однойменного постера Нормана Роквелла – символу американських жінок, які працювали біля верстатів військових заводів замість чоловіків, що пішли на фронт. Прототипом Розі була реальна жінка – токар на ім’я Наомі Паркер Фрейлі, яскраво-червоні губи і нігті якої надихали жінок на трудові подвиги.

Водночас Елізабет Арден створила спеціальний набір макіяжу для жіночого складу американської морської піхоти, який перебував у резерві, – відтінок помади перегукувався з яскравими шевронами на рукавах їхньої уніформи.

«Довершений червоний»

У кожного бренду є своя помада-легенда, для Lancôme це L’Absolu Rouge Ruby Exquis.

Назва культового відтінку кінця 80-х – початку 90-х років минулого століття в перекладі означає “досконалий рубіновий червоний” – він настільки чистого, криваво-червоного, кольору, що підібрати до нього іншу характеристику просто неможливо.

Після появи помади на ринку, здавалося, весь світ збожеволів – всі акторки і моделі, а слідом за ними і прекрасна половина людства в повному складі, користувалися тільки L’Absolu Rouge Ruby Exquis.

Бренд Lancôme був не в силах розлучитися зі своєю легендою і – паралельно – талісманом, тому за три десятки років, що минули з часу появи на світ L’Absolu Rouge, вона неодноразово міняла свою форму та зміст, але – не назву. Рекламним обличчям помади була актриса Пенелопа Крус.

Помада L'Absolu Rouge Ruby Cream, № 473 Rubiez, Lancôme
Помада L’Absolu Rouge Ruby Cream, № 473 Rubiez, Lancôme

Дивіться також:

Як збільшити губи без уколів краси: 5 вправ фейсбілдингу

Трендовий макіяж: сяйво та поцілунок сонця