23 травня актриса Джоан Коллінз, яка втілила образ світської левиці Алексіс Керрінгтон у серіалі “Династія“, відзначає день народження. Їй виповнився 91 рік.

Фатальна жінка і секс-символ Голлівуду 1950-х і 1960-х, Коллінз прожила насичене життя, яке могло б стати основою хитромудрого сюжету голлівудського блокбастера. Заміж за ґвалтівника, гравця чи жиголо? У низці чоловіків Джоан були різні персонажі. І тільки з останнім, п’ятим чоловіком їй, здається, пощастило…

Шлях до цього щасливого моменту був неблизьким – розповідаємо, що пережила Коллінз у пошуках справжнього кохання.


Кажуть, що дитячі спогади завжди розмиті та не відповідають реальному стану справ. Із цим Джоан могла б посперечатися. Її найяскравіше враження з дитинства вона може і зараз розписати по хвилинах.

Теплий сонячний день – зазвичай у Лондоні це рідкість, але сьогодні у хмар вихідний. Тож сонце сяє на повну силу. Вона з батьками йде у кіно. Зовсім доросла дівчинка, нещодавно, у травні, їй виповнилося шість років. Раніше мама з татом не водили її в кінотеатри, вважали надто дурненькою, боялися злякати яскравими картинками та гучними звуками. Але сьогодні все по-іншому. Вона з самого ранку не давала спокою батькам, покірно з’їла кашу і навіть випила склянку теплого – фу, з пінкою – молока. Все заради цього виходу.

Передчуття обіцяної казки цілком захопило її увагу. Мама сказала, що це буде історія про добру дівчинку, яка волею випадку потрапила в чарівну країну. Вона бореться зі шкідливими відьмами і допомагає хорошим мешканцям. І Джоан точно сподобається.

Мама мала рацію. Від «Чарівника країни Оз» дитина була в захваті. Звичайно, спочатку вона думала, що все по-справжньому. Батько витратив кілька днів, пояснюючи Джозі, як працює кіно: «Вони несправжні. Точніше, справжні, але просто запрошені актори, які дотримуються вказівки начальства, щоб зробити гарну картинку».

Джоан Коллинз
1960 р.

Джоан недбало відмахнулася: «Це неважливо, тату. Я хочу бути як вони. Робити картинку».

Джозеф Коллінз спочатку потішився намірам доньки. Як знати, можливо, вона також стане театральним агентом, як і він. Але Джоан була зацікавлена лише в акторстві. За всяку ціну. Надія, що дівчинка переросте мрію, не виправдалася. У школі і вдома вона марила тільки тим моментом майбутнього, коли стане справжньою актрисою.

Дитинство Джоан припало на найскладніший період Британії – Другу світову. Посеред розбомбленого Лондона, де щодня завивали сирени, закликаючи населення бігти в бомбосховища, Джоан не переставала запитувати батьків, коли вони знову підуть у кіно або театр і коли вона нарешті стане великою актрисою.

У важкий час британці не збиралися відмовлятися від культурних задоволень. Для підданих королівства це був своєрідний спосіб протесту, демонстрація того, що їх не зламати, не перетворити на залякану звірину.

Тому якось Джозеф повів Джоан на підпільну репетицію «Лялькового дому» Генріка Ібсена. Це була серйозна драма, у якій відчайдушно не вистачало акторів. Джоан зіграла хлопчика-посильного. Дівчинка брала участь у виставі лише кілька разів, але їй сподобалося бути актрисою. Точніше, актором: до хлопчиків ставилися краще.

Навіть по  закінченні війни вона воліла носити чоловічий одяг, тягаючи з таткової шафи сорочки і піджаки не за розміром.

Пізніше Джоан Коллінз стверджувала, що у підлітковому віці серйозно хотіла змінити стать: «Я справді готова була стати трансгендером. Ніхто й слова такого тоді не знав, але мені комфортніше було бути шибеником-хлопчиськом, ніж дівчинкою».

Свою жіночність вона змогла прийняти лише у п’ятнадцять років, коли вступила до школи акторської майстерності. Вже оформлена, точена фігурка, очі на пів обличчя, гарно окреслені, пухкі губи – дівчина стала красунею, за якою вився рій шанувальників.

Старий як світ прийом: підсип таблеток у алкоголь і роби що хочеш. Дружня вечірка закінчилася в убогому готелі

Остаточно утвердитися у своїй привабливості їй допомогла кіностудія Артура Ренка. Вони уклали контракт, тільки-но Джоан виповнилося сімнадцять.

Для Коллінз відкрився світ кіно, про яке вона завжди мріяла. Правда, зовсім скоро їй довелося переконатися, що райдужних єдинорогів у ньому не існує, зате підступності і підлості хоч греблю гати.

…Ранні дзвінки завжди звучать по-особливому. Безапеляційно шматують сонне ранкове повітря на скибочки крихкої тривоги. Дзинь-дзинь… Дзинь-дзилинь… Дзинь…

Ніякій добрій людині о шостій ранку на ум не спаде так надривно дзвонити, крім тих випадків, коли сталося щось непоправне. Ельза завмерла біля тумбочки, де продовжував біснуватись масивний телефонний апарат. Вона боялася того, що виявиться по той бік. «Тільки б не Джоан, аби з моєю дівчинкою нічого не трапилося», – а материнське серце вже віщувало. Повітря категорично не вистачало.

– Мамо… Мамочко… – на тому кінці трубки її люба дівчинка заходилася у здавлених риданнях. – Я не винна, слово честі.

Принаймні вона жива. А інше… З цим вони впораються разом.

Джоан Коллинз
Максвелл Рід та Джоан Коллінз у день весілля, 1952 р.

– Що б не трапилося, приїдь додому. Обіцяю, я не сердитимуся. Просто бери таксі, – господи, чому ж так тремтять руки?

Коли Джоан відпросилася ночувати у подружки у вихідні, Джозеф був проти. Він завжди був дуже суворий. Неважливо, що Джоан вже вісімнадцять, пристойні дівчатка повинні приходити додому, коли їм наказано. Якимось дивом Ельзі вдалося умовити чоловіка. Безглуздо тримати Джоан на прив’язі, коли вона робить акторську та модельну кар’єру (і, до речі, вважається найкрасивішою дівчиною Британії).

Зрозуміло, Ельза не думала, що все обмежиться цнотливими посиденьками. Напевно, дівчата підуть погуляти по нічних клубах у шумній і не тільки дівочій компанії. Але вірила, що донька досить розумна, щоб триматися подалі від неприємностей.

Здається, в останньому пункті вона дуже помилялася.

Коли Джоан приїхала додому, Ельза пораділа, що чоловікові теж довелося відлучитися у вихідні у справах. Зовнішній вигляд дочки відразу повідомляв, що з нею трапилося щось дуже погане. Розкуйовджене волосся, патьоки туші на обличчі і зім’ята, поспіхом одягнена сукня були надто промовисті.

З плутаних пояснень Джоан, після того як матері вдалося загнати її спочатку в ванну, а потім відпоїти гарячим чаєм, стало зрозуміло, що у всьому винен Максвелл Рід.

Хто він такий, Ельза добре знала. Та й хто в Англії про нього не чув?

Ірландський актор, зірка детективних та пригодницьких фільмів – Максвелла обожнювали всі британськв жінки. Харизматичний і брутальний екранний красень і в житті наслідував образ – шаленіти і підкорювати. Про його швидкоплинні романи ходили легенди в тісному акторському середовищі. А слідом за ними – брудні чутки, що він не надто розбірливий у методах спокушання.

Віднедавна Рід працював із кінокомпанією Артура Ренка, тією самою, з якою уклала контракт і Джоан. Вони неодноразово перетиналися в коридорах студії, і, звичайно, Джоан лестила його увага. Максвелл був старший на чотирнадцять років, але він кумир мільйонів, а вона актриса-початківиця, на думку багатьох, лише чергова старлетка.

Ельза здогадувалась, що сталося далі. До того як стати поважною матір’ю сімейства та учителем танців, вона працювала танцівницею в нічних клубах. Не найкраща сторінка її біографії, проте вона подарувала чудовий урок, якими підступними бувають чоловіки. І як важко їм протистояти. Особливо якщо ти юна і гарненька дівчина.

Їй думалося, що це знання вдалося намертво втовкмачити в голову дочки. Ельза не врахувала лише одного: Рід скористається снодійним. Старий як світ прийом – підсип таблеток в алкоголь, а потім роби що хочеш. Те, що починалося як весела вечірка у колі друзів-акторів, закінчилося недобровільним рандеву у якомусь убогому готелі.

Втім, Ельза була б поганою матір’ю, якби спустила все на гальмах.

За віросповіданням вона була англіканкою, а значить, в деяких речах пуританкою. А ще прагматиком.

Зрозуміло, що розголос нашкодить дочці, завжди знайдуться недоброзичливці, які заявлять, що Джоан сама винна. Сподіватися на судове переслідування також не варто. Вибір для кіностудії очевидний – підтримати юну дурну або маститу зірку, що стабільно несе золоті яйця. Єдиний варіант уникнути скандалу – заміжжя.

Ельзі вдалося провернути воістину неймовірну аферу – поставити на вуха всі свої знайомства, натиснути на Максвелла і влаштувати весілля. І при цьому приховати від громадськості та чоловіка справжнє підґрунтя поспішного шлюбу.

Джоан Коллинз
Джоан Коллінз з Олівером Тобіасом у картині «Жеребець», 1978 р.

Джоан повінчалася з Рідом наступного дня після свого дев’ятнадцятиріччя, 24 травня 1952 року. Похмуре обличчя Максвелла на весільних фотографіях не віщувало нічого гарного. Та й Джоан не світилася від щастя. Хоча потай сподівалася, що сімейне життя згладить усі гострі кути. Зрештою, вона була все ще закохана в нього. Дурненька.

Кілька років сімейного пекла, і Коллінз зрозуміла: з неї вистачить. Слово честі, краще грандіозний скандал, ніж таке життя

Це виявилося подвійне життя. З одного боку, кар’єра пішла вгору. Тепер у неї був статус дружини іменитого актора. Вона ніколи не хотіла здобути популярність таким шляхом, але, що вдієш, саме заміжжя принесло їй перші головні ролі в британських фільмах. Непрохану подачку Джоан намагалася компенсувати старанністю. Вона викладалася на знімальному майданчику на повну. «Ті, хто думає, що я лише місіс Рід, нехай подивляться на мене в кіно, – переконувала вона себе. – У мене є талант!»

Однак шлюб, укладений після насильства, не міг стати успішним за жодних обставин. Рід не збирався змінюватись. Зразкового сім’янина з нього не вийшло. Звичайний домашній тиран, який сердився на молоду дружину за найменшу провину. А якщо його не було, то не соромився вигадати причіпки. Самого себе вважав пупом землі, якому дозволено все. Своїх походів ліворуч не приховував, навпаки, йому приносило задоволення бачити, як мучиться і страждає Джоан.

Кілька років сімейного пекла, і Коллінз зрозуміла: з неї вистачить. Слово честі, краще грандіозний скандал, ніж таке життя.

На той час дівчина досягла чималих успіхів на кінотеренах, у британських студіях їй стало затісно. Джоан часто нарікала, що тут ставляться до жінок-акторів як людей другого сорту. Інша справа Голлівуд.

«Фабрика мрій» зустріла її з розкритими обіймами. У середині 1950-х конкуренція між студіями була величезною. Актори підписували контракт не на фільм, а з керівництвом студії на певний часовий проміжок. Вигідно для обох сторін: для акторів – стабільний заробіток, босів – особиста зірка.

У студії MGM вже була своя красуня – Елізабет Тейлор. Скандальна, спекотна, незабутня. Керівництво 20th Century Fox від досади згризло пальці по самий лікоть: у них нічого подібного, жодної красуні, яка могла б зрівнятися з Тейлор за типажем і харизмою. І тут на горизонті з’явилася Джоан Коллінз. Звісно, вони вхопилися за неї.

Джоан Коллинз
Джоан Коллінз, 1980 р.

За перший рік перебування в Голлівуді Джоан знялася відразу в двох історичних фільмах: «Землі фараона» та «Королева-діва». Від інших ролей також не було відбою. Вважалося, що Коллінз може серйозно потіснити позиції і Тейлор, і Мерілін Монро.

Джоан та Джекі були щасливі. Так-так, до Штатів Джоан переїхала не сама. За нею ув’язалася її молодша та улюблена сестричка. Вічна непосидючка та бунтарка, яку у п’ятнадцять років вигнали зі школи, теж мріяла спробувати себе в акторській майстерності. Їй, звісно, не так щастило з ролями. Можливо, це і на краще. Відмовившись від кар’єри актриси, у майбутньому Джекі вдалося стати однією з найпопулярніших письменниць любовно-кримінальних романів.

На якійсь із голлівудських вечірок Максвелл цілком серйозно збирався продати дружину на кілька ночей одному з арабських нафтових магнатів.

А тоді вони насолоджувалися свободою. Не просто сестри, а близькі подружки, які одна одну обожнювали. Але ніщо не триває вічно. Якось на порозі їхньої лос-анджелеської квартири з’явився Максвелл Рід. Формально він все ще був чоловіком Джоан, і вона так поспішала виїхати в Америку, що вирішила не гальмувати переїзд процесом розлучення, яке могло розтягнутися на місяці.

Максвелл видавався спокійним і смирним, добрим і турботливим. В душі Джоан як і раніше залишалася наївною, доброю дівчиною і каверзи не помітила. «Напевно, він усе усвідомив і виправився», – переконувала вона сестру.

Джоан Коллинз
З Бетт Девіс у романтичному фільмі «Королева-діва», 1955 р.

Незабаром на якійсь із голлівудських вечірок Максвелл цілком серйозно збирався продати дружину на кілька ночей одному з арабських нафтових магнатів. “Може, я і дурна, але торгувати собою не дозволю”, – заявила розлючена Джоан. Повітряний райдужний замок остаточно зруйнувався.

Під час розлучення і деякий час після нього Рід не залишав дружину в спокої – переслідував і шантажував. Тільки тепер на боці Джоан були гроші та кращі адвокати кіностудії. Шлюб із Рідом вона забажала забути. Але розуму двадцятитрирічної красуні цей досвід не додав.

Вільна приваблива актриса – ласий шматочок для серцеїдів усіх мастей. Колеги-актори вилися навколо неї, як бджоли над квіткою. Джоан спочатку вірила улесливим промовам, а потім знову обпікалася. Син Чарлі Чапліна Сідней, Марлон Брандо, Уоррен Бітті – всі ці короткі романи закінчувалися швидко і однаково: Джоан викривала партнерів у невірності і йшла. Для них вона була не особистістю, а ще однією любовною перемогою. Найскладніше виявилося розставання з красенем Бітті. Адже вони заручилися, планували весілля… Після розриву стосунків Джоан виявила, що вагітна. Гнів через зраду нареченого виявився надто сильним. У розпуці вона позбулася дитини – і шкодувала про це все подальше життя.

Натомість у кіно справи йшли чудово. Її партнерами по фільмах були Грегорі Пек і Пол Ньюман, Бінг Кросбі і Річард Бертон. Багато хто з них, звичайно, не проти був закрутити роман з такою красунею. Особливо Річард Бертон. Мабуть, Джоан Коллінз виявилася єдиною жінкою, яка змогла встояти перед його напором і чарівністю: «Річарде, я впевнена, ти можеш спокусити і поливальний шланг, але тільки не мене». Хоч би як Річард намагався, Джоан твердо стояла на своєму: вони друзі, не більше. Хто знає, можливо, шлюб Бертона з блискучою Елізабет Тейлор був спробою компенсувати цю відмову Джоан: вони були дуже схожі зовні і характером. Але Коллінз твердо вирішила, що любовні зв’язки з колегами по цеху більше не для неї.

Джоан Коллинз
Джейн Менсфілд і Джоан Коллінз на зніманнях фільму «Заблукалий автобус», 1957 р.

Хоча що далі, то частіше замислювалася про сім’ю. Нехай її перший шлюб був нестерпним, Рід ввижався їй у кошмарах, змушуючи прокидатися в холодному поту. Але ще більше мучили спогади про спонтанний аборт. Вона відчувала провину перед цією ненародженою дитиною. Незабаром їй тридцять, час витікає крізь пальці, розчиняється за хвилини, дні, тижні, проведені на знімальному майданчику. А місця, яке можна назвати домом, як і раніше, немає.

Гаразд, йдемо від протилежного. Якщо не актор, нехай буде співак та композитор. Ентоні Ньюлі, трошки рок-н-рольщик і бунтар, за межами сцени справляв враження надійної людини, зацікавленої у створенні дружної та багатодітної родини. Те, що для Ентоні це був другий шлюб, Джоан не турбувало. Адже він для неї теж був не першим.

Дочка Тара та син Александр наповнили життя Джоан новим змістом. Вона не шкодувала, що пішла з перших ролей у кіно. Метушня з дітьми, сімейні сніданки та вечері, поїздки вихідного дня життєрадісним натовпом – хіба це може зрівнятися з акторською працею? Вже точно не за кількістю щастя.

На дизайнерське вбрання для Алексіс витрачали багато грошей. Жодних підробок, тільки натуральне дорогоцінне каміння вартістю мільйони

Ідилія здавалася нескінченною. Діти росли, Джоан із задоволенням займалася домашнім господарством. Доки не заїкнулася Ньюлі, що хоче в майбутньому повернутися на великий екран.

Ентоні немовби підмінили. Виявляється, Джоан влаштовувала його тільки як домогосподарка. Думка про те, що вона планує повернутись до кар’єри, взагалі не розглядалася. До того ж з’ясувалося, що з вірністю теж проблеми. Роман чоловіка з Барброю Стрейзанд став останньою краплею, Джоан відчувала, що знову потрапила в ту саму пастку. Терпіти чергового невірного деспота – не поважати себе. А якщо Коллінз чогось і навчилася, то тому, що треба завжди йти вперед.

Розлучення, повернення в кіно і знову заміжжя. Цього разу обранцем став бізнесмен та музикальний продюсер Рон Касс. Джоан зареклася знову виходити заміж, але від кохання не зарікаються. Кохання непередбачуване. Тільки цього разу актриса відразу поставила чоловікові умову: від кар’єри вона не відмовляється, навіть незважаючи на третю вагітність. Рон поставився з розумінням.

Спроба повернутися до перших лав акторів виявилася нелегкою. Зірку 1950-х добряче призабули. Місце Джоан давно зайняли нові обличчя і поступатися ним «якійсь трухлявій тітці під сорок» вони не збиралися. Старою калошею Коллінз себе не вважала. Вона, як і раніше, була ефектною, а в стилі та вмінні видати себе могла дати фору багатьом двадцятирічним. Тільки піди поясни це режисерам та продюсерам.

По суті, довелося починати все наново, з безглуздих фільмів та безглуздих телесеріалів. Якоїсь миті Джоан навіть повернулася на батьківщину, в Англію. Але й там нічого гідного їй не могли запропонувати. Стосунки з Роном почали псуватися. Його справи теж йшли не найкращим чином. Проблеми з музичним бізнесом накладалися на проблеми Джоан та її дратівливість. Скандали стали звичною справою.

Разом їх утримували лише діти. Чого у Рона не відібрати, дітей він любив, Тару та Александра прийняв як своїх, не робив різниці між пасинками і спільною з Джоан донькою Кетіаною.

У якісь моменти здавалося, що варто ще трохи потерпіти, докласти зусиль, і все налагодиться. Але роки йшли, а нічого не змінювалось. А потім Рон на тлі невдач остаточно зламався. Майже всі гроші, що їх заробляла сім’я, йшли на наркотики.

Може, Коллінз і продовжила б боротьбу за шлюб, якби не одна подія, що докорінно змінила ситуацію. Нею стало запрошення на роль в мильній опері «Династія» на початку 1980-х.

Продюсери каналу ABC щосили намагалися наздогнати конкурентів із CBS. Цей канал вже кілька років привертав всю увагу телеглядачів найпопулярнішим серіалом про життя техаських багатіїв «Даллас». Рейтинги зашкалювали. «Династія» мала стати «відповіддю Чемберлену», серіалом про протистояння нафтових магнатів Колорадо.

Шоу йшло поганенько. Бракувало яскравих персонажів і гарних діалогів. Канал збирався закрити “Династію” після пілотного сезону. Але дивом нашкріб грошей на продовження.

Джоан Коллинз
Джек Хоукінс та Джоан Коллінз у фільмі «Земля фараонів», 1955 р.

Для першої серії був потрібний нестандартний хід, щось, що хоч трохи приверне нові очі та вуха до телевізорів. Наприклад, несподівана поява колишньої дружини одного із головних героїв. Рішення продюсерів було спонтанним. Вони просто викликали Джоан на прослуховування, вручили листок зі сценарієм і спитали: «Можеш зіграти нахабницю, яку цікавлять лише гроші?» Джоан відповіла: “Без проблем”.

Натренувавшись у дешевих жахастиках, Коллінз добре уявляла собі образ жінок-вамп. Вона не вірила, що участь у «Династії» буде тривалою, але робота є робота.

Ніхто не очікував, що після кількох серій рейтинги «Династії» злетять до небачених висот. «Даллас» нервово пихкав далеко позаду. Все завдяки Алексіс Керрінгтон, яку грала Джоан. Її персонажка був цинічною, але розумною, стервозною, але чарівною. Глядачі її щиро ненавиділи, проте не могли відірватися від телеекранів. Канал засипали листами, в яких на всі лади обзивали Алексіс відьмою, а то й ким гірше. Тільки вся ця ненависть моментально випарувалася, щойно сценаристи прописали смерть героїні. Насправді босам каналу не сподобалося, що Джоан знялася у «Плейбої» у фотосесії «50 – це чудово!». Напівоголена, відверта – немислимо. Хто ж це робить? Нехай на вулиці не Середньовіччя, але й пристойності треба дотримуватися.

Глядачі вирішили інакше. Шикарна жінка нікого не залишила байдужим. Колишні хейтери тепер ультимативно вимагали повернути її в «Династію». Коллінз пояснювала популярність так: «Алексіс дійсно негативний персонаж, але в той же час вона і яскрава індивідуальність, поряд з якою інші жінки виглядають просто ляльками».

Джоан Коллинз

Приголомшливий успіх Алексіс Керрінгтон був закономірний. Вісімдесяті роки минулого століття принесли нове бачення жінок, перерозподіл ролей між ними та чоловіками майже у всіх сферах. На музичній сцені публіку епатували Мадонна та жіночі рок-гурти. У політиці задавала тон Маргарет Тетчер. У науці дівчата теж не відставали: у тій же комп’ютерній галузі, що стрімко розвивається, майже сорок відсотків становили кваліфіковані працівники жіночої статі. Світ вимагав незалежних героїнь. Саме з образу Алексіс у серіалах пішла мода на сильних, складних дам середнього віку, а не просто картонних персонажів, які служать тлом для чоловіків. Ніхто не міг зрівнятися з Джоан та її Алексіс за ступенем впливу на уми.

Джоан взяла багато від стервозності своєї персонажки. Роль допомогла їй у вирішенні проблем, але й створила нові

На дизайнерське вбрання для Алексіс витрачали багато грошей. Жодних підробок! Тільки натуральне дорогоцінне каміння вартістю мільйони. Всюди за Джоан слідували два охоронці – на випадок раптового пограбування. «І в жіночу кімнату супроводжували теж! Жодної інтимності, коли треба швидко збігати попісяти в перервах між сценами», – зі сміхом згадувала актриса.

Зла на продюсерів за такі драконівські умови не тримала. Натомість могла брати активну участь у написанні сценарію. «Котячі бійки» – ефектні розбірки між героїнями з рукоприкладством – стали візитною карткою «Династії» з подачі Коллінз. А потім перекочували в інші серіали і фільми.

Роль у «Династії» принесла Коллінз «Золотий глобус» – найвищу телевізійну нагороду. І безліч інших номінацій. А ще достатньо грошей, щоб нарешті розлучитись з Касом. За один епізод Джоан платили понад сто тисяч доларів. Ці суми їй дуже стали в нагоді. Адже на той час Рон остаточно загруз у боргах і наркотиках. При розірванні шлюбу довелося продати будинок, щоб сплатити борги Рона і направити його на лікування від наркозалежності. Постійний стрес та нездоровий спосіб життя підкосили чоловіка, і через кілька років виявилося, що у нього рак у термінальній стадії. Колишня дружина була єдиною, хто невідлучно чергував біля його ліжка останніми днями. З чистою совістю, напевно, могла піти, але не зробила цього. Хоча її новому чоловікові, шведському рок-співаку Пітеру Хольму, це й не подобалося.

Втім, йому не подобалося нічого, що стосувалося витрачання грошей. Джоан сама не особливо розуміла, навіщо вийшла за цього шведського співака, що втратив популярність. Усі навколо торочили, що його цікавлять лише її статус та стан. Спокусилася тим, як він підкочував до неї, зрілої жінки, старшої на чотирнадцять років. Спокусливий мачо, що вміє прикидатися щирим.

Прозріння настало за рік, коли Пітер підняв руку на її молодшу дочку Кетіану. Дівчинці і так доводилося несолодко: у восьмирічному віці вона постраждала в автомобільній катастрофі, тривалий час перебувала на межі життя та смерті і досі оговтувалася від наслідків черепно-мозкової травми. Образити хвору дитину – це якою ж треба бути байдужою худобою?

Джоан Коллинз
З півторамісячним сином Александром та дворічною дочкою Тарою, 1965 р.

Зрозуміти, «якою саме сволотою», Джоан довелося під час зустрічі з адвокатом Пітера. Колишній чоловік вимагав компенсації кілька мільйонів доларів – майже половину заробленого Коллінз за час їхнього спільного життя.

Платити нахабі Джоан не збиралася. Вона найняла найкращого адвоката з зіркових розлучень. Марвін Мічельсон перетворив процес на яскраве шоу, де глядачі опинилися повністю на боці Джоан. Холма висміювали у всіх таблоїдах і телешоу. Низка людина, що намагається урвати шматочок популярності дружини.

Грошові претензії Холма закінчилися пшиком. Підібгавши хвіст, Пітер втік назад до Європи, щоб ніколи більше не стикатися віч-на-віч з цією «сукою Джоан-Алексіс».

Пітер мав рацію, Джоан взяла багато від стервозності свого персонажа. Роль допомогла їй у вирішенні проблем, але й створила нові. У якийсь момент актриса перестала розрізняти себе та героїню. Де дітям була потрібна увага і підтримка, вона раптом виявляла невластиву їй жорстокість, з друзями поводилася зухвало, фанатів – принижувала. Закриття «Династії» принесло полегшення. Джоан ніколи не зізналася б у цьому публічно, але тепер могла побути звичайною жінкою: «Я награлася, це був цінний досвід, але все закінчується».

Вона із задоволенням брала участь в інших серіальних проектах, але ніколи не прагнула повернути колишню славу. У кіно погоджувалася на другорядні ролі. І заново відкрила для себе театр. Життя мудрої та досвідченої жінки, якій більше не цікавий гучний успіх, зате важливі діти та онуки.

2001-го бродвейський театр, в якому вона працювала, вирушив у турне по всій Америці. Після однієї зі вистав влаштовували грандіозний прийом. Джоан було не звикати до захопленої уваги. У свої шістдесят вісім вона все ще на диво гарна. Один із чоловіків вився біля неї весь вечір. Персі Гібсон – гарячий красень латиноамериканської зовнішності. Представився театральним продюсером і не зводив з Джоан захопленого погляду. Невимушену розмову актриса підтримувала, але не більше. Персі майже вдвічі її молодший, це і дурню зрозуміло. Потішити своє самолюбство, безперечно, приємно. Але чекати на щось понад те – безглуздо.

Джоан Коллинз
Джоан Коллінз із п’ятим чоловіком Персі Гібсоном, 2018 р.

Вона і не підозрювала, що Гібсон був серйозно налаштований. Джоан давно була його кумиром, ідолом, зразком жінки. Від її близькості тут і тепер голова йшла обертом. Хоча друзі і його тодішня дружина Сінді знали його як виключно скромну і розумну людину. Цього вечора Сінді підпирала стіночку і відчайдушно ревнувала чоловіка. Вони прожили разом дванадцять років, вона покинула акторську кар’єру заради нього. І навіщо? Щоб спостерігати, як він увивається за старою красунею?

Роман Джоан з Персі обсмоктували на всі лади. У очах суспільства Гібсон виглядав черговим мисливцем за багатством. Найбільше бунтували діти Джоан. Коллінз тільки сміялася у відповідь.

Вони одружилися за рік, в 2002-му – під пильними поглядами папараці та всього світу. І з того часу 21 рік не розлучаються попри всі песимістичні прогнози. Найбільш незвичайний і нерівний шлюб виявився напрочуд стійким.

Весілля Джоан та Персі. 68-річна на той момент зірка виглядає розкішно поруч із чоловіком на 31 рік молодшим за себе

Персі незмінно поводиться як закоханий джентльмен, а Джоан – як завжди. Трохи іронічна, завжди у чудовій формі та при повному параді. Каже, що такою її робить любов до чоловіка та себе. Дозволяє пожартувати на тему різниці у віці: “Що ж, якщо він помре, значить, помре”, – але завжди підтримує Персі в його починаннях. Ненавидить пластичну хірургію: «Знаєте, що говорять про пластику? Що це реванш дурнів над природою. Я до таких не належу». Але обожнює перуки, а без макіяжу та укладання її бачили тільки діти, чоловіки і, мабуть, садівник.

У цьому вся Джоан Коллінз. Суперечлива та щира. Гламурна і ділова. Фатальна красуня, яка знає собі ціну, яка у свої 90 років, як і раніше, відкрита світу і новим враженням. Тому що вміє радіти життю та бути щасливою.

Фото: East News, Getty Images/Global Images Ukraine, instagram.com/joancollinsdbe

Читайте також:

90-річна Джоан Коллінз у вишуканій сукні і розкішних прикрасах сяяла на “Еммі” 2024 (ФОТО)

Емма Томпсон: головна британська акторка свого покоління

Єдине щасливе кохання Одрі Гепберн